“Pojď půjdeme prodávat batohy!”

Jak jsem se dostala od analyzování dat přes potravinové alergie až k prodeji batohů? Děti! Šlo to docela jednoduše, tak nějak s postupem času asi každá maminka, která si nadšeně ke kočárku pořídí přebalovací tašku, zjistí, jak je neskutečně nepraktická. Hlavně ve chvílích, když s tou taškou a s dítětem potřebujete kamkoliv odejít bez kočárku. Vlečete dítě a tašku, která Vám visí přes rameno, neustále padá, zaclání, překáží dítěti, dítě potom padá a zaclání a tak pořád dokola až dojdete k tomu, že potřebujete…. BATOH!

Paráda, vyhrabete nějaký batoh ze svých nemateřských dob a přehodíte tam veškeré mateřsko-přebalovací potřeby a zjistíte, že i když jste vybrala poměrně velký batoh, zdá se najednou malý a je hned plný. I přes to zase vyrazíte ven dítě-batoh, batoh-dítě na vycházku. Všechno je zalité sluncem, běhají okolo Vás jednorožci a ptáčci pozpěvují, ale jen do chvíle, než z batohu potřebujete cokoliv vyndat. Ať je to co je to, v zásadě vždy je to u dna batohu a Vám nezbyde než celý batoh důkladně prohrabat a když už si myslíte, že tam ta náhradní plenka prostě není, přeci jen ji objevíte. Ve chvíli, kdy jí i s rukou vytáhnete z batohu zjistíte, že veškerý obsah batohu je rozhrabaný jako kdyby jím přeběhlo stádo… jednorožců!

No a tak jsem jako matka hledala způsob, jak toto dilema vyřešit, zlepšit alespoň to málo, co matka ve svých ranných mateřských stavech zlepšit může. Kamarádka Romana mi poslala odkaz na super batoh v akci. Původní cena okolo 1600 Kč. Oběma se nám moc líbil a zvažovaly jsme, že ho pořídíme. Zarazila jsem nás a trochu hledala a zjistila, že ho dokážu najít za zlomkovou cenu, ale musely bychom jich mít.. 1000! Chvíli jsme přemýšlely, počítaly a kalkulovaly a vzešla z toho památná věta: “Pojďme prodávat batohy!”, a tak jsme šly.

Na začátku nás čekalo vyjednávání, netajíme se tím, že dodavatelem batohu je námi prověřený čínský výrobce, komu se to nelíbí, ať si udělá průzkum… 90% spotřebního zboží na českém trhu je vyráběno v Číně. Nabídek byla spousta, ovšem komunikace s čínskými prodejci/výrobci je velmi psychicky náročná. Po více než měsíčním vyjednávání a denodenním vyměňování e-mailů jsme dospěly k výběru toho nejlepšího dodavatele, co se týče kvality, ceny i komunikace. Následně jsme objednaly vzorky a s obavami čekaly. Mezitím jsme udělaly nákladovou kalkulaci a… překvapení bylo veliké, aniž bychom započítaly náklady na naši práci, vyšplhaly jsme se s cenou výš než jsme počítaly na začátku. Ono jenom clo a DPH je poměrně vysoký náklad, když se ještě připočítá doprava, obalový materiál a další náklady. Jsme na té ceně jakou Vám nabízíme v eshopu.

Když jsme odsouhlasily vzorky, zbývalo vybrat banku, která výhodně dokáže převádět peníze na dolary a nezruinují nás bankovní poplatky. To se povedlo. Dále bylo potřeba připravit distribuci výrobků k Vám – našim milým zákazníkům. Eshop jsem měla v záloze z předvelikonoční snahy o prodej veganské čokolády, tak jsem jej oprašila a zjistila, že potřebujeme zboží odesílat a za zboží přijímat platby. Jedna varianta byla vše dělat na koleni –  platby přijímat jen na bankovní účet a posílat Vám balíčky Českou poštou, ale my jsme si řekly NE! Když už jdeme k Vám zákazníkům, tak ať máte možnost volby! A tak nastalo další kolo hledání a vyjednávání, až jsme pro Vás zařídily možnost platby přes GoPay s nepřeberným množstvím platebních metod a možnost výběru dopravy přes Uloženku a její partnery (DPD, Česká pošta, Poštomat,…). Samozřejmě Vás rády uvidíme, a tak máte také možnost osobního odběru, ale zatím pouze po telefonické domluvě.

K tomu abychom mohly používat platby kartou přes internet je nutné dostát legislativním požadavkům, a tak jsme si střihly tvorbu obchodních podmínek a reklamačního řádu. Taky je nikdy na eShopech nečtete? Naše Vám můžeme doporučit, snažily jsme se pro Vás! Pokud Vás naše výrobky zaujaly a chcete je vyzkoušet máte možnost dle zákona zboží objednat a do 14 dnů vrátit – máme k tomu připravenou i byrokracii, a to formulář na vrácení, takže se nemáte čeho bát, a tak objednávejte a nakupujte. Když už jsme byly v té legislativě, nechtěla jsem nic ponechat náhodě a střihla jsem si jednu komplet čínskou smlouvu o spolupráci. Smlouva byla ze strany našeho dodavatele velice rychle zprocesovaná a vrácena s kulatým červeným razítkem – tak jak to má být.

Mezitím bylo třeba připravit spoustu dalších věcí, nakoupit obalový materiál, připravit e-maily do eshopu, faktury, skladovací prostory, skladové listy, připravit se fyzicky i psychicky na přejímku a počítání zboží a hlídání kvality. Užily jsme si také vyjednávání o logu, nekonečné zasílání požadovaného návrhu a úpravy, neustálé kontroly zda druhá strana opravdu rozumí našemu zadání. No a výsledkem je: Mateřský batoh Exceland.

Něco málo o značce – Exceland je zaregistrovaná ochranná známka a rády bychom pod touto značkou uváděly na český trh produkty, které usnadní maminkám život. Naším cílem není zbohatnout na prodeji 100 kusů daného produktu, ale poskytnout takovou cenu, kdy budou výrobky pro maminky cenově i jinak dostupné. Poskytujeme Vám klasickou dvouletou záruku. Snažíme se Vám vycházet, co nejvíce vstříc a tak nejsme plátci DPH. Vymýšlíme pro Vás dárky a akce, které se Vám hodí a které využijete, jsme s Vámi na stejné lodi – proto projekt Maminky maminkám.

Když jsem byla malá, chtěla jsem být prodavačka a později spisovatelka. Kdybych bývala byla tušila, že to prodávání bude znamenat projít si vším v podstatě od píky.  Vsuvka! Taky Vám vrtá hlavou, co to vlastně ta píka je? Dovolím si citaci: “Pojem “od píky” se užívá v několika spojeních např.: vypracovat se od píky, sloužit od píky, začít od píky. Vždy se jedná o zdůraznění faktu, že se v určité činnosti (oboru) daný jedinec vypracoval k lepšímu či významnějšímu postu sám od začátku, z nejnižších pozic/začal z ničeho/s holýma rukama. V obecné rovině je tímto úslovím míněno: začít od nejprostšího začátku či základu. Píka je označení pro útočnou bodnou zbraň v podobě kovového hrotu na dřevěném bidle. Zbraň používali prostí vojáci.” (Zdroj)

No a co všechno znamenalo: “Pojď půjdeme prodávat batohy”? Stát se:

  • procurement specialistkou
  • překladatelkou
  • kontrolorkou kvality
  • právničkou
  • obchodnicí s cizími měnami
  • tvůrkyní eshopu
  • systémovou integrátorkou
  • grafickou návrhářkou
  • testerem platebních metod
  • účetní
  • skladnicí
  • manažerkou obchodu
  • investiční specialistkou
  • scénáristkou
  • aranžerkou
  • celní deklarantkou
  • ….

Nic moc, pokud na to má člověk čas, třeba alespoň po práci, ale při dvou malých úžasných dětech a všech věcech kolem nich? No děláme to pro Vás maminky, takže Vy jediné můžete pochopit, jak náročné to při dětech bylo. A to vše za 2-3 měsíce. Naštěstí jsem na to, ale nebyla sama. Nekonečný dík patří právě kamarádce Romaně, která mi se vším pomáhala a udržela Berana u nápadu, aby ho dotáhl konečně jednou do konce a k realizaci. Díky!

Já stále i v dnešní době věřím tomu, že když někdo něco dělá poctivě, čestně a srdcem, že má šanci na úspěch. Teď už je to ale na Vás!

Pokud jste dočetli až sem, pak máte můj velký obdiv. 🙂 A rovnou můžete mrknout na eshop.

Napsat komentář